Ατάκες που λέγαμε όταν είμασταν μικροί

Τις τελευταίες εβδομάδες διανύουμε μια αρκετά δύσκολη περίοδο η οποία με έκανε να αναλογιστώ και να αναπολήσω τα παιδικά μου χρόνια που ήταν ανέμελα, χωρίς ευθύνες και άγχη και κυρίως χωρίς τους επικοινωνιακούς φραγμούς που επιβάλλει ο ενήλικος καθωσπρεπισμός…

Τι εννοώ; Αν ο εργοδότης μου για παράδειγμα με ρωτήσει γιατί άργησα στο γραφείο, δεν μπορώ με αυθορμητισμό και απόλαυση να του απαντήσω «γιατί κλάνει το γατί!» όπως θα έπραττα αν με ρωτούσε το ίδιο ο φίλτατος γείτονάς Σπύρος που με περίμενε για να παίξουμε ποδόσφαιρο.

Έτσι λοιπόν αποφάσισα να συγκεντρώσω όλες τις φιλοσοφημένες και viral εκφράσεις της παιδικής μου ηλικίας, οι οποίες συγγνώμη κιόλας αλλά είχαν περισσότερο swag και στυλ από αυτές που με προσπάθεια παράγουν οι ενήλικες τουιτεράδες σήμερα.

1. «Καθρεφτάκι!!», με σηκωμένο το χέρι μπροστά στην μούρη του άλλου. Η φάση είναι: μίλα Μ@λ@κ@ στο χέρι μου γιατί είμαι πολύ ανώτερος για να μου μιλήσεις ευθέως και κατά πρόσωπο.

2.»Δεν την ξέρεις ρε, είναι απ’ το χωριό», γιατί πολύ απλά είμαι επιλεκτικός από τα 8 μου…(Δεν παραδέχομαι ότι μπακουριάζω αλλά προσποιούμαι ότι χιώνω κάθε κοριτσάκι στο σχολείο και στην γειτονιά για ένα καλύτερο που δεν το ξέρει κανένας… Πόσο wisdom από παιδάκια που από μικρή ηλικία ήξεραν ότι πολλά κοριτσάκια αρχίζουν να δείχνουν ενδιαφέρον όταν δείξεις ότι δεν είσαι διαθέσιμος;;;)

3. «Στο δικό μου δεν χωράει στο δικό σου κολυμπάει, στο δικό μου κάνει κρος στο δικό σου μοτοκρός, στο δικό μου κάνει τούμπες στο δικό σου κωλοτούμπες, στο δικό μου κάνει σκι στο δικό σου πιροσκί» Τα λόγια είναι περιττά γι αυτόν τον άκρως φιλοσοφημένο διάλογο.

4.»Ωωωωωωω τι του πε προσβόλλλλλλααααααααααααα!!!!» Δεν έχει σημασία τι είχε ειπωθεί πριν. Δεν έχει σημασία αν υπηρχε ένταση, δεν έχει σημασία ποιος το έλεγε. Από την στιγμή που ανάμεσα σε επικοινωνία του 1 και του2 χωνόταν ο 3 για να πει αυτή την φράση μπορεί και να ακολουθούσε καυγάς ανάμεσα στον 1και στον 2, με τον 3 απλά να κοιτάει και να γελάει που κατάφερε να δημιουργήσει πανικό και να προσθέσει κάτι ενδιαφέρον στην μέχρι τότε βαρετή μέρα του.

5. «Θα σου γα τη μα κι όλο σου το σο…» Φράση που συνήθως γινόταν σε χαμηλούς τόνους κατά την διάρκεια μαθήματος από τον πιτσιρικά που βαριόταν και είχε την έντονη επιθυμία  να τσιγκλίσει κάποιον για να γεμίσει την ώρα του. Το θύμα-νουμπάς που δεν ήξερε την διφορούμενη έννοια αυτής της δήλωσης νόμιζε ότι ο πιτσιρικάς εννοούσε θα σου γ@μήΣω την μάνα κι όλο σου το σόι, οπότε και αντιδρούσε επιθετικά ως μικρομέγαλος προστάτης οικιγενείας για να υπερασπιστεί την τιμή του ονόματος. Αν το έλεγε στην δασκάλο ήταν το ιδανικό. Γιατί ο πιτσιρικάς καλυπτόταν αναφωνόντας με αθώο ύφος εγώ κυρία του είπα «θα σου γαργαλήσω την μασχάλη κι όλο σου το σώμα»  και ο νουμπάς βρισκόταν ακάλυπτος στα μάτια της δασκάλας που τον κοιτούσε με επικριτικό ύφος.

6. «Σταυρουδάκιιιιιι!!!» Αν φώναζες κάτι τέτοιο και προλάβαινες να σταυρώσεις και δάχτυλα,αυτόματα δημιουργούνταν μια αόρατη ασπίδα προστασίας που δεν άφηνε τίποτα να περάσει και όποιος σε έβριζε ή σε κορόιδευε, η ενέργεια της πράξης γυρνούσε στον εαυτό του. Αυτός καταλάβαινε ότι όλα του γύριζαν μπούμερανγκ και τότε εκνευρισμένος σου πιανε τα χέρια και προσπαθούσε με το ζόρι να σου ξεσταυρώσει τα δάκτυλα.

7. «Είμαι προ! Είμαι δε! Είμαι τρί!» Βασικός άγραφος κανόνας προτεραιότητας. Αν έλεγες προ ήσουν πρώτος, δε δεύτερος, τρί τρίτος.Όποιος επιχειρούσε να σπάσει την σειρά κινδύνευε να φάει ξύλο. Ούτε χαρτάκια, ούτε γραφειοκρατία ούτε τίποτα. Ανάταση χειρός και διεκδίκηση προτεραιότητας!

8.Το προαναφερθέν στην εισαγωγή του κειμένου: «Γιατί κλάνει το γατί!» Είναι μια ισχυρή απάντηση με την οποία ο συνομιλητής σου δεν μπορεί να δημιουργήσει αντίλογο! Υπερνικούσε κάθε επιχείρημα και σε έκανε αυτόματα μάστερ.(Αν προλάβαινες να το πετάξεις κάπου πρώτος και πρόσεχες να μην πεις ποτέ την λέξη γιατί ώστε να μην έχει την ευκαιρία ο συνομιλητής σου να χρησιμοποιήσει εναντίον σου)

9. «Όποιος το λέει είναι» Λακωνικό και αποτελεσματικό. Άφηνεις τον άλλον να σου σούρει τα μύρια όσα, κι όταν σταματούσε το κεφάλι του να κατεβάζει ιδέες και δεν είχε άλλες βρισιές να σου πει, απλά του έλεγες αυτό και όλα όσα σου είπε γυρνούσαν πάνω του

10. «Είσαι και φαίνεσαι κι από τη μύτη κρέμεσαι».Παραλλαγή του «όποιος το λέει είναι», εξίσου αποτελεσματικό με μια δόση παραπάνω attitude.

Όταν μεγαλώσαμε λίγο παραπάνω και είμασταν στην τελευταία τάξη του δημοτικού ή στις πρώτες γυμνασίου:

11. -Τι κάνει η μάνα σου ρε; Μια ερώτηση που έκανες αν ήθελες να εκνευρίσεις τον άλλον. Πάντα μα πάντα έπιανε. Κι αν έβλεπες ότι άλλος δείχνει ψυχραιμία προσέθετες απλά ένα -Να της δώσεις χαιρετίσματα! και έπαιρνες την αντίδραση που ήθελες

12.-Ρε είναι έγκυος ή μάνα σου; -όχι γιατί;;; -Ουφ…. ηρέμησα τώρα (#χωρίς λόγια)

13. -Ξέρεις ποιος ήρθε; -Ποιος;; -ΑΥΤΟΣ, 1-0!

14.Του __________ τα αυτιά είναι δορυφορικά πιάνουν Mega και ant1 κι άμα θες και το ET1. Στα περισσότερα σχολεία υπάρχει πάντα ένα παιδί που έχει πολύ μεγάλα ή πολύ πεταχτά αυτιά. Το ακόλουθο τραγουδάκι ακουγόταν πολύ σε προαύλια και εκδρομές:

15.»Οι από δω γ@μ@νε τους απο κει!!» Στα σχολεία με το μεγάλο προαύλιο όπου συνήθως οι μισοί μαζεύονταν στην μία άκρη και οι άλλοι στην άλλη. Το τσογλάνι του σχολείου ξεκινούσε να το τραγουδά γιατί τρωγόταν και οι άλλοι ακολουθούσαν με πόρωση και το επαναλάμβαναν μέχρι να γίνει «ντου» και να υπάρξει σύγκρουση ομάδων στην μέση του προαυλίου.

16. Δεν θέλω coca-cola δεν θέλω seven-up,θεω στο κωλαράκι σου να κάνω limit-up! Το τραγουδάκι απευθυνόταν συνήθως στην ωραία του σχολείου….

Αν θυμάστε κάτι άλλο προσθέστε το!

 

Σχολιάστε