Μύθοι για την ζάχαρη- Πολλά από αυτά που νομίζουμε είναι λάθος

 

Με την παχυσαρκία να είναι ένα από τα βασικά προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζουν οι χώρες της Δύσης, οι γιατροί και οι διαιτολόγοι εφιστούν την προσοχή για την αυξανόμενη κατανάλωση ζάχαρης και συμβουλεύουν την μείωσης της από το διαιτολόγιό μας.

Όπως όλα δείχνουν όμως, η εμμονή μας να διατηρήσουμε την σιλουέτα μας, έχουν οδηγήσει στο άλλο άκρο. Στις ιατρικές συμβουλές ανταποκρινόμαστε με παράλογο τρόπο κάνοντας δυο πράγματα:

Είτε θα εξαλείψουμε εντελώς την ζάχαρη από τις διατροφικές μας συνήθειες, είτε θα την αντικαταστήσουμε από προϊόντα που δίνουν την ίδια γεύση αλλά έχουν χαμηλότερη θερμιδική αξία.

Κι όμως! Αυτά τα λάθη οδηγούν στο αντίθετο αποτέλεσμα… Ιδού λοιπόν ορισμένες από τις λανθασμένες πεποιθήσεις που έχουμε για την ζάχαρη:

  1. Τα γλυκαντικά υποκατάστατα είναι μια σωστή επιλογή για την υγιεινή διατροφή

Σύμφωνα με έρευνες η μακροπρόθεσμη κατανάλωση γλυκαντικών όπως είναι η ασπαρτάμη αυξάνουν τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα οπότε ο οργανισμός οδηγείται στην αύξηση του λίπους. Μερικές από τις παρενέργειες που έχει η υπερκατανάλωση των γλυκαντικών ουσιών είναι η παχυσαρκία, αλλά και τα καρδιαγγειακά προβλήματα.

  1. Τα σνακ με ζάχαρη προσφέρουν λίγες θερμίδες και καταστέλλουν την ανάγκη για γλυκό

Σε μια δίαιτα πολλοί θα προτιμήσουν ένα μικρό σνακ για να καταπολεμήσουν την επιθυμία για γλυκό αλλά στην ουσία επιβαρύνουν τον οργανισμό τους. Ημικρή ποσότητα δεν σημαίνει απαραίτητα και χαμηλότερες θερμίδες. Υπάρχουν μικρά σνακ που έχουν πολλές θερμίδες οι οποίες μάλιστα δεν είναι και ωφέλιμες οπότε οργανισμός τις μετατρέπει σε λίπος και όχι σε ενέργεια. Καλό είναι να προσέχει κανείς την ποιότητα του γεύματος που καταναλώνει.

  1. Η μαύρη ζάχαρη παχαίνει λιγότερο σε σχέση με την λευκή ζάχαρη

Ο συγκεκριμένος μύθος έχει επικρατήσει επειδή η μαύρη ζάχαρη είναι ακατέργαστη. Μπορεί η διαδικασία παραγωγής να είναι διαφορετική, αλλά η χημική σύσταση της ζάχαρης είναι η ίδια είτε πρόκειται για μαύρη είτε για λευκή, οπότε οι θερμίδες είναι οι ίδιες.

  1. Τα φρούτα περιέχουν ζάχαρη οπότε καλό είναι να αποφεύγονται κατά την διάρκεια μιας δίαιτας.

Όσοι ακολουθούν μια υγιεινή διατροφή χωρίς λιπαρά, αποφεύγουν συχνά τα φρούτα και τα αντικαθιστούν με χυμούς για να αποφύγουν τις περιττές θερμίδες. Στην πραγματικότητα όμως αυτή η επιλογή επιφέρει το αντίθετο αποτέλεσμα. Τα φρούτα μπορεί να περιέχουν ζάχαρη αλλά η ποσότητα των θερμίδων που καταλαμβάνει ο οργανισμός είναι αμελητέα. Επίσης τα φρούτα περιέχουν ωφέλιμα για τον οργανισμό συστατικά πολλά από τα οποία είναι λιποδιαλυτικά. Αντίθετα οι χυμοί είναι προϊόντα χημικής επεξεργασίας και προσφέρουν στον οργανισμό κατεργασμένη ζάχαρη την οποία ο οργανισμός μετατρέπει σε λίπος.

  1. Για την μείωση των θερμίδων καλό είναι να προτιμά κανείς τα προϊόντα που έχουν την ετικέτα «sugar free».

Αυτή η πεποίθηση αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες παγίδες αφού όσα προϊόντα φέρουν την περιγραφή «χωρίς ζάχαρη», σημαίνει ότι δεν περιλαμβάνουν ζάχαρη με την κλασικ της μορφή. Οι εταιρείες στην θέση της έχουν χρησιμοποιήσει εναλλακτικούς τρόπους για να διατηρήσουν την γλυκιά γεύση, όπως είναι η χρήση μελιού, ή άλλων γλυκαντικών που έχουν ζάχαρη, απλά αυτή υπάρχει σε διαφορετική μορφή.

Για περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε να δείτε το ακόλουθο βίντεο:

Oι πληροφορίες αντλήθηκαν από το iflscience.com

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s