Η άσκηση τις απογευματινές και βραδινές ώρες είναι πιο αποδοτική

Ο PAUL KENDALL, αναφέρει σε άρθρο του στην εφημερίδα Daily Mail ότι οι καλύτερες ώρες για να ασκηθεί κάποιος είναι οι απογευματινές διότι ο οργανισμός είναι πιο παραγωγικός εκείνες τις ώρες.Όλοι μας γνωρίζουμε πόσο σημαντικό είναι να βρίσκουμε χρόνο για άσκηση κατά την διάρκεια μιας πολυάσχολης εβδομάδας.

Πλέον σημαντικό ρόλο φαίνεται να διαδραματίζει και η ώρα αφού αποτελεί παράγοντα ζωτικής σημασίας για να επιφέρει υψηλότερη αποτελεσματικότητα.

Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι εκείνοι που πηγαίνουν στο γυμναστήριο για ελαφρά άσκηση μετά τη δουλειά, είναι πιθανό να επιτύχουν υψηλό επίπεδο φυσικής κατάστασης σε σχέση με όσους ασκούνται το πρωί.

Μετά από έρευνες οι επιστήμονες βρήκαν ότι ο μεταβολισμός του σώματος φαίνεται να προσαρμόζεται καλύτερα σε μια ρουτίνα διατήρησης της φόρμας το βράδυ ή τη νύχτα!

Σε μελέτη στο Κέντρο Ερευνών του Πανεπιστημίου του Σικάγο, 40 υγιείς άνδρες ηλικίας  20 με 30 ετών χωρίστηκαν σε πέντε ομάδες.

Οι τέσσερις ομάδες ασκούνταν έντονα για μια ώρα σε ένα μηχάνημα στέπ το πρωί,το απόγευμα, το βράδυ ή την νύχτα, ενώ η πέμπτη ομάδα δεν ασκήθηκε καθόλου.

Τα δείγματα αίματος που ελήφθησαν από όλους τους εθελοντές έδειξαν ότι τα επίπεδα των ορμονών – κορτιζόλης και θυρεοτροπίνης – αυξήθηκαν πολύ περισσότερο σε όσους ασκούνταν το απόγευμα ή αργά το βράδυ. Οι επιστήμονες διαπίστωσαν επίσης ότι τα επίπεδα της γλυκόζης μειώθηκαν περισσότερο.

Ο επικεφαλής ερευνητής Dr. Orfeu Buxton, δήλωσε: «Όλα τα στοιχεία υποδεικνύουν ότι ο μεταβολισμός σας προσαρμόζεται καλά στην τακτική άσκηση και έχει καλύτερη απόδοση όταν ασκείστε μετά την δουλειά, παρά τις πρωϊνές ώρες»

Τα αποτελέσματα μπορούν  να εξηγήσουν γιατί οι αθλητές παρουσιάζουν διαφορετικές αποδόσεις κατά την διάρκεια της ημέρας, ανάλογα με την ώρα της προπόνησης.
Ο Dr. Buxton, ο οποίος παρουσίασε τη μελέτη του στο ετήσιο συνέδριο της Ενδοκρινολογικής Εταιρείας στο Ντένβερ, Κολοράντο, είχε δηλώσει πριν την ομιλία του: «Αυτή είναι η πρώτη μελέτη για να δούμε τη διακύμανση στις επιδράσεις της άσκησης σε τέσσερις διαφορετικές ώρες της ημέρας. Δεν περιμέναμε να δούμε τόσο μεγάλες διαφορές. Οι διακυμάνσεις στα επίπεδα ορμονών είναι αρκετά μεγάλες.»


Ο John Trower,τεχνικός διευθυντής άθλησης στο Ηνωμένο Βασίλειο και προπονητής στο ακόντιο του Steve Backley, δήλωσε ότι οι κορυφαίοι αθλητές συνήθως κάνουν τις πιο ελαφρές ασκήσεις το πρωί και αφήνουν την «βαριά δουλειά» για τις 16:00-18:00 το απόγευμα ή ακόμη και αργά το βράδυ επειδή είναι πιο αποδοτικοί τις πιο βραδινές ώρες της ημέρας.

Γνωρίζει όμως από την εμπειρία του, ότι δεν είναι  όλοι κατάλληλοι για άσκηση το βράδυ. «Μερικοί άνθρωποι είναι πρωϊνοί τύποι και άλλοι μπορεί να έχουν περισσότερη ενέργεια το βράδυ. Είναι μια προσωπική επιλογή, αν κάποιος όμως θέλει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα τότε το απόγευμα προς το βράδυ είναι η καταλληλότερη περίοδος για να ασκηθεί»

Σε άλλη έρευνα, αυτήν την φορά από την Ολλανδία, βρέθηκε ότι οι αυστηρές προπονήσεις σε συνδυασμό με μια αυστηρή δίαιτα δεν έκαναν τίποτε άλλο από το να διατηρούν το βάρος παρά να μειώνουν τις θερμίδες. Το κλειδί για να μείνει κάποιος σε φόρμα είναι να τρώει απλά λιγότερο και να ασκείται με προγράμματα μέτριας έντασης.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s