Κυνήγι Μαγισσών(part2)-Υπόθεση Ruffin

Barbara Ruffin(10)

Στις 7 Απριλίου του 1611 η 70χρονη Barbara και σύζυγος του Caspar Ruf από το χωριό Rindelbach, συνελήφθη κι οδηγήθηκε στο Ellwangen με την υποψία ότι ίσως ασκούσε μαγεία. Βασική ένδειξη αποτέλεσε το γεγονός ότι «ατίμαζε» την μετάληψη κατά την Θεία Ευχαριστία.Σε γενικές γραμμές η Barbara είχε κατηγορηθεί και στο παρελθόν ότι ασχολούνταν με μαγεία. Ακόμη κι ο ίδιος της ο σύζυγος της επέρριπτε αυτήν την κατηγορία, και προσπαθούσε να την πείσει για μεγάλο διάστημα να εξεταστεί για σημάδια(11)(*Υπήρχε η πεποίθηση ότι ο Σατανάς άφηνε σημάδια στο σώμα των μαγισσών.).

Στις 12 Απριλίου της απαγγέλθηκαν κατηγορίες για τον θάνατο μεγάλου αριθμού οικόσιτων ζώων, αλλά και για την απόπειρα δολοφονίας του γιου της με μια σούπα την οποία είχε δηλητηριάσει. Ο ίδιος της ο γιος την κατηγόρησε δημοσίως αποκαλώντας την μάγισσα.Οι φημολογίες για την Barbara , αλλά και διάφορες ιστορίες διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στην διεξαγωγή αλλά και στο πόρισμα της δίκης. Μια από αυτές τις ιστορίες είναι αυτή του 39χρονών, Veit Miller.

 

Στην κατάθεσή του στις 9 Απριλίου, δήλωσε πως ο πατέρας του, ο οποίος πλέον ήταν νεκρός πριν από πολλά χρόνια αντιμετώπιζε σοβαρα προβλήματα γιατί πάνω από 30 ζώα του βρέθηκαν νεκρά σε μικρό χρονικό διάστημα. Αυτός και ο πατέρας του έκαναν ένα ταξίδι μέχρι την περιοχή Lustnau ώστε να επισκεφθούν μια μάγισσα(12) για να τους βοηθήσει με τις δυσκολίες που αντιμετώπιζαν.(.* Οι αγροτικοί πληθυσμοί οι οποίοι διέθεταν Παγανιστικό παρελθόν επισκέπτονταν μάγισσες για την επίλυση προβλημάτων της καθημερινής τους ζωής). Την μάγισσα την έλεγαν Ketterin και την περίοδο της διεξαγωγής της δίκης είχε πεθάνει και δεν μπορούσαν να την καλέσουν να καταθέσει .

Τους είπε ότι η κακοτυχία τους αυτή προερχόταν από Σατανικούς ανθρώπους, και ότι θα τους επισκεπτόταν ένα άτομο το οποίο θα ζητούσε τρία αντικείμενα. Εκείνοι έπρεπε να του αρνηθούν και τα τρία γιατί αν του τα πρόσφεραν τα πράγματα θα χειροτέρευαν. Πράγματι ολοκλήρωσαν ο πατέρας με τον γιο του το ταξίδι και μετά από λίγες ημέρες τους επισκέφθηκε η Barbara Ruffin και τους ζήτησε να της δώσουν τρια αντικείμενα. Μια κούνια για μωρά ένα μαγειρικό τηγάνι και λίγο βούτυρο. Οι δυο άνδρες της τα αρνήθηκαν όλα και από τότε τα πράγματα άρχισαν να πηγαίνουν πάρα πολύ καλύτερα με τα ζωντανά του πατέρα του.

Σημαντικό ρόλο στην δίκη της Ruffin(13) έπαιζε και το γεγονός ότι δεν τα πήγαινε καθόλου καλά με την οικογένειά της. Με τον σύζυγό της τσακωνόντουσαν διαρκώς και ο ίδιος πολλές φορές την είχε αποκαλέσει δημοσίως μάγισσα. Ακόμη χειρότερες ήταν οι σχέσεις με την γυναίκα του γιού της. Η Agatha είχε παντρευτεί τον γιο της Ruffin, Sebastian.

Η ίδια η Barbara διαφωνούσε εξαρχής με τον γάμο του της με την Agatha , η οποία στην κατάθεσή της υποστήριξε ότι η Barbara ήθελε να πάρει εκδίκηση από τον γιο της για τον γάμο του 9 χρόνια αργότερα και γι αυτό του προσέφερε την δηλητηριώδη σούπα.Μέχρι τις 12 Απριλίου είχαν συγκεντρωθεί αρκετά στοιχεία, αλλά οι ερευνητές της υπόθεσης, Dr. Carl Kibler που ανήκε στο συμβούλιο της πολιτείας, ο κυβερνήτης ,και ο υπεύθυνος υπάλληλος για την υπόθεση θέλησαν να ρωτήσουν την Barbara για την δική της πλευρά της ιστορίας.

Εκείνη όπως και πριν αρνήθηκε κάθε κατηγορία δηλώνοντας ότι δεν γνωρίζει τίποτα σχετικά με την πρακτική της μαγείας και δεν έχει βλάψει ποτέ κανέναν. Μετά από πίεση όμως, η Barbara έδωσε στους ερευνητές της υπόθεσης κάποια στοιχεία που στάθηκαν αρκετά ώστε να ξεκινήσουν τα βασανιστήρια. Μέχρι εκείνη την στιγμή όλα τα στοιχεία συλλέγονταν με υπομονή και δεν είχε γίνει κανένα βασανιστήριο. Στις 20 Απριλίου όμως αυτό άλλαξε. Στην πρώτη φάση βασανισμού η ηλικιωμένη αρνούνταν τις κατηγορίες και επέμενε πως ήταν αθώα.

Στις 22 Απριλίου κι ενώ είχε προηγηθεί βασανισμός για 7 φορές ομολόγησε όλες τις κατηγορίες. Την επόμενη μέρα της ομολογίας της που ρωτήθηκε για τις πράξεις της αρνήθηκε και πάλι τα πάντα, οπότε αποφασίστηκε να βασανιστεί ξανά. Μέχρι τις 25 Απρίλη οι καταθέσεις της Barbara προκαλούσαν μεγάλη σύγχυση.Ομολογούσε ότι πίστευε βαθιά στον Παντοδύναμο θεό αλλά υποστήριζε ότι ο Διάβολος της είχε απαγορέψει να πηγαίνει στην εκκλησία κι ότι εκείνη από φόβο απέφευγε να πηγαίνει.

 

Επίσης παραδέχθηκε ότι συμμετείχε σε έναν χορό μαγισσών κατά την διάρκεια τελετής τους, και έδειξε στους εξεταστές κι ένα σημάδι στο σώμα της το οποίο ήταν σε μέγεθος νομίσματος. Η γυναίκα όμως εξακολουθούσε να δηλώνει ότι ενώ είχαν συμβεί όλα αυτά η ίδια δεν ήταν μάγισσα. Ακόμη και οι ίδιοι οι εξεταστές θεωρούσαν ότι η ηλικιωμένη είχε μπερδευτεί τελείως.. Μέχρι τις 6 Μαΐου σχηματίστηκε κατηγορητήριο αποσπώντας κομμάτια από όλες τις ομολογίες της. Στις 9 Μαΐου η γυναίκα ομολόγησε οριστικά πλέον τα πάντα, χωρίς βασανιστήρια, και στις 16 Μαΐου του 1611 εκτελέστηκε δια απαγχονισμού.

Το σώμα της κάηκε ενώ τα υπάρχοντά της κατασχέθηκαν.Η υπόθεση αυτή παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον διότι η ηλικιωμένη γυναίκα έδειξε θάρρος και αντοχή σε όλη την διάρκεια της κράτησης της. Είναι δύσκολο να γνωρίζουμε κατά πόσο ήταν ένοχη για την άσκηση της πρακτικής της μαγείας διότι το αποτέλεσμα το διαμόρφωσαν οι πολλαπλοί βασανισμοί και η αντοχή της ίδιας της γυναίκας σε αυτούς.

Παράλληλα η ιστορία της Barbara είναι χαρακτηριστική απόδειξη για τις επιπτώσεις που γνωρίζει στην Ευρώπη του 17ου αιώνα ο άνθρωπος που είναι στο περιθώριο της κοινωνίας επειδή η συμπεριφορά του και οι πράξεις του δεν συνάδουν με τα πρότυπα της κοινωνίας, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζεται με αποστροφή και φόβο.

Βιβλιογραφία:

(10) Η.C.Eric Midelford, “ Witch Hunting in Southwestern Germany 1562-1684,The Social and Intelectual Foundations”,σελ 101-104

(11) RobertMuchembled,“Satanic Myths and Cutlural Reality”, Bengt Ankarloo & Gustav Henningsen (επιμ.), Early modern european witchcraft. Centres and peripheries, Οξφόρδη, OUP, 2001, σ.139- 160.

(12)RobertMuchembled,“Satanic Myths and Cutlural Reality”, Bengt Ankarloo & Gustav Henningsen (επιμ.), Early modern european witchcraft. Centres and peripheries, Οξφόρδη, OUP, 2001, σ.139- 160

(13)Η.C.Eric Midelford, “ Witch Hunting in Southwestern Germany 1562-1684,The Social and Intelectual Foundations”,σελ 101-104

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s