Τα αναψυκτικά διαίτης μακροπρόθεσμα έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα

Νέες έρευνες αποδεικνύουν ότι η κατανάλωση αναψυκτικών διάιτης σε βάθος χρόνου, αυξάνει το κοιλιακό λίπος.

Η  νέα μελέτη δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Journal of the American Geriatrics Society» μετά από μια σημαντική διαπίστωση: τα άτομα που έπιναν σόδα διαίτης απέκτησαν σχεδόν τριπλάσια κοιλιακό λίπος μέσα σε χρονικό διάστημα που ξεπερνά τα εννέα έτη, σε σχέση με εκείνους που δεν έπιναν σόδα διαίτης.

Η μελέτη ανέλυσε δεδομένα από 749 άτομα, ηλικίας 65 ετών και άνω, τα οποία κλήθηκαν, κάθε δύο χρόνια,  να δηλώνουν πόσα κουτιά σόδα έπιναν την μέρα, αλλά και να διευκρινίζουν πόσα από αυτά ήταν σόδες διαίτης ή κανονικά.

Αυτές οι αναφορές έδωσαν σημαντικές απαντήσεις όσον αφορά την αύξηση του κοιλιακού λίπους αφού όπως απέδειξε η έρευνα η κατανάλωση αναψυκτικών δαίτης επηρέαζε πολύ περισσότερο την αύξηση του λίπους σε σχέση με παράγοντες όπως:  ο διαβήτης, το κάπνισμα και η σωματική δραστηριότητα.

Οι άνθρωποι που δεν έπιναν σόδα διαίτης είχαν 0.8 λιγότερα εκατοστά κοιλιακού λίπους  γύρω από τη μέση τους σε σχέση με αυτούς που την κατανάλωναν, ενώ  οι άνθρωποι που έπιναν σόδα διαίτης καθημερινά είχαν 3,2 εκατοστά επιπλέον. Οι περιστασιακοί πότες, είχαν περιόπου 1.8 εκατοστά παραπάνω σε σχέση με όσουν δεν έπιναν καθόλου σόδα.

Αυτή η αλλαγή στην περίμετρο της μέσης είναι σημαντική όσον αφορα την κατανομή του βάρους. Η κοιλιά είναι ένα κακό μέρος για επιπλέον κιλά. Τα επιπλέον εκατοστά σε αυτό το σημείο είναι σημάδι αυξημένου σπλαχνικού λίπους, κάτι που σχετίζεται με αυξημένες καρδιαγγειακές παθήσεις, αλλά και με τον διαβήτη τύπου 2.

Πέρα όμως από την αύξηση του σπλαχνικού λίπους τα αναψυκτικά διαίτης έχουν και άλλες επιπτώσεις στην υγεία εξαιτίας των τεχνητών γλυκαντικών ουσιών που περιλαμβάνουν.

Μια πρόσφατη μελέτη σε ποντίκια απέδειξε ότι οι τεχνητές γλυκαντικές ουσίες μετάλλαξαν τα βακτήρια του εντέρου με τρόπο που καθιστούσε τους οργανισμούς τους ευάλωτους στην ινσουλίνη, ενώ μακροπρόθεσμα αποκτούσαν δυσανεξία στη γλυκόζη – Αυτοί οι δύο παράγοντες οδηγούν σε αύξηση του σωματικού βάρους.

Σε άλλα ποντίκια η έρευνα έδειξε ότι οι τεχνητές γλυκαντικές ουσίες συνδέονται με την πτώση της ορμόνης λεπτίνης, ουσία που ρυθμίζει την όρεξη για την κατανάλωση φαγητού. Με την πτώση της λεπτίνης αυξάνεται το αίσθημα της πείνας.

Αν λοιπόν είστε υπέρ της υγιεινής διατροφής τότε σίγουρα θα πρέπει να αποφεύγετε να αναψυκτικά διαίτης.

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s