Να γιατί δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε κινητά πριν πέσουμε για ύπνο

Τα παλαιότερα χρόνια, όλες οι δραστηριότητες του ανθρώπου συνδέονταν με το ηλιακό φως. Όταν αυτό υποχωρούσε με την δύση, τότε σταματούσαν και όλες οι εργασίες, ώστε ο άνθρωπος να πέσει για ύπνο και να ξεκουραστεί για να γεμίσει τις μπαταρίες του.

Από τότε που το ηλεκτρικό φως έχει μπει στην ζωή μας, έχουμε αυξήσει κατά πολλές ώρες την καθημερινότητά μας, μαζί όμως, έχουν γεννηθεί και παθήσεις όπως είναι η αϋπνία και οι ψυχικές διαταραχές που σχετίζονται με τον ύπνο οι οποίες, δεν φαίνεται να υφίστανται στις εποχές πριν από το ηλεκτρικό, τεχνητό φως.

Πάνω από το 80% των ανθρώπων χρησιμοποιούν κάποιου είδους ηλεκτρικής συσκευής πριν πέσουν για ύπνο η οποία παράγει τεχνητό φως. Κλασικά παραδείγματα είναι οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, οι τηλεοράσεις και τα κινητά τηλέφωνα.

Πρόσφατες επιστημονικές έρευνες αποδεικνύουν ότι η πολύωρη επαφή με τέτοιου είδους συσκευές πριν από τον ύπνο μειώνει την παραγωγή της ορμόνης μελατονίνης, η οποία είναι διαίτερα σημαντική για την συνολική ρύθμιση των λειτουργιών του σώματος και η οποία παράγεται από τον οργανισμό όταν στο περιβάλλον υπάρχει σκοτάδι.

Όταν χρησιμοποιείται τον ηλεκτρονικό υπολογιστή ή το κινητό τηλέφωνο για πολύ ώρα πριν να πέσετε για ύπνο σε βάθος χρόνου μπορεί να αντιμετωπίζετε προβλήματα με την παραγωγή μελατονίνης.

Η μειωμένη παραγωγή της ορμόνης αυτής συνδέεται με παθήσεις όπως είναι: η αϋπνία, οι καρδιαγγειακές παθήσεις, ο διαβήτης τύπου 2, η παχυσαρκία, αλλά και το  αδύναμο ανοσοποιητικό σύστημα.

Το σκοτάδι είναι απαραίτητος παράγοντας για την ανθρώπινη υγεία.

Τι μπορείτε να κάνετε;

  • Μην χρησιμοποιείτε για πολλές ώρες πριν πέσετε για ύπνο ηλεκτρικές συσκευές που παράγουν φως. Ρυθμίστε την στάθμη φωτισμού από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, της τηλεόρασης ή το κινητό τηλέφωνο ώστε  το φως να είναι ήπιο.
  • Τοποθετήστε στο δωμάτιο λάμπες που να παράγουν κοκκινωπό φως και χρησιμοποιήστε τις κατά την διάκρεια της νύχτας πριν πέσετε για ύπνο.
  • Κατά την διάρκεια της ημέρας ξοδέψτε όσο περισσότερο χρόνο μπορείτε στο ηλικακό φώς. Θα σας είναι πολύ πιο εύκολο να κοιμηθείτε το βράδυ με άνεση και ευκολία

 

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s